Licencijos, BC aplinka

Prev


Kokie yra Microsoft Dynamics 365 Business Central licencijų tipai?

🔑Essentials (pagrindinė licencija)

Tai pagrindinė Business Central pilno funkcionalumo vardinė licencija, kuri leidžia naudotis visomis sistemos funkcijomis ir skirta darbuotojams, kurie aktyviai dirba su BC.

Funkcionalumas:

  • Finansų valdymas (General Ledger, Bankai, Debitoriai/Kreditoriai)

  • Pirkimai / Pardavimai

  • Inventoriaus valdymas

  • Projektų valdymas (Project Management)

  • Tiekimo grandinės valdymas

  • CRM bazinis funkcionalumas

🔑 Premium (išplėstinė licencija)

Ši licencija apima visas Essentials funkcijas + papildomą gamybos ir aptarnavimo modulį.

Papildomas funkcionalumas:

  • Gamybos valdymas (Production Orders, Routings, Capacity Planning)

  • Techninės priežiūros / Serviso valdymas (Service Management)

Tinka: gamybinėms arba serviso įmonėms

🔑 Team Member (ribotas vartotojas):

Ribotos prieigos licencija, kuri skirta duomenų peržiūrai, pasiūlymų rengimui arba gali dalyvauti pirkimų, užsakymų patvirtinimo procesuose. Team member - dažniausiai užsakoma vadovams, vadybininkų padėjėjams, darbuotojams, kurie labiau stebi ar analizuoja duomenis.

🔑 Device License (įrenginio licencija)

Naudojama konkrečiam įrenginiui (pvz. sandėlio terminalui, POS), leidžia keliems vartotojams naudotis tuo pačiu įrenginiu be atskiros vardinės licencijos.

🔑 External Accountant License (išorinio buhalterio licencija)

Skirta samdant išorinį apskaitos buhalterį. Gali atlikti pilną apskaitos darbą (registruoti įrašus, tvarkyti sąskaitas, rengti ataskaitas).

💡Svarbu žinoti:

  • Licencijavimas vyksta per "named users" – kiekvienas vartotojas turi turėti savo licenciją.

  • Essentials ir Premium yra nesuderinamos tarpusavyje vienu metu – pasirenkamas vienas tipas visai sistemai.

  • Licencijos suteikiamos per CSP (Cloud Solution Provider) partnerį, pvz. Softera.

Kas yra modifikacijų palaikymo mokestis?

Modifikacijų palaikymo mokestis taikomas už paslaugas, susijusias su esamo produkto, paslaugos ar sistemos keitimais, atnaujinimais ir palaikymu. Mokesčio dydis priklauso nuo atliekamų modifikacijų apimties.

Kaip pridėti naują vartotoją į Business Central?

  • Tai atliekama per Microsoft 365 administravimo centrą. Turi būti sukurtas vartotojas tenante, kuriam būtų galima priskirti pasirinktą licenciją. Tai gali padaryti įmonės Global Admin (globalus admisnitratorius) arba aptarnaujanti sistemą įmonė, kuriai suteikiamos licencijų administravimo teisės.

  • Vartotojui priskyrus licenciją, BC aplinkoje sukonfigūruojamos teisės ir leidimai.

Kas yra tenantas?

🔒 Tai jūsų įmonės ar organizacijos atskira, izoliuota aplinka Microsoft debesų paslaugų platformoje, tokioje kaip Microsoft 365, Azure, Dynamics 365.Tai organizacijos „namų bazė“ Microsoft debesijoje, kurioje yra vartotojai ir jų paskyros (pvz., vardas.pavarde@imone.lt), licencijos, el. paštas (Exchange Online), failai (OneDrive, SharePoint), nustatymai, saugumo politika, leidimai, programos ir paslaugos.

Kas yra tenanto globalus administratorius (Global admin)

👤 Tenanto globalus administratorius dažniausiai yra įmonės IT vadovas /administratorius arba Jūsų IT aptarnaujanti įmonė.

💻 Global administartorių taip pat galima pamėginti rasti, jungtiantis į https://admin.microsoft.com. Jei pavyksta prisijungti - kairėje per meniu nueikite į:

Users > Active users > Pasirink vartotoją > Roles. Čia galite pamatyti vartotojų ir jų rolių sąrašą.

Ką daryti, jei vartotojas pamiršo slaptažodį?

🔑 Slaptažodžio atstatymas vyksta per Microsoft 365 (jei naudojama Azure AD autentifikacija), tai gali atlikti Jūsų įmonės globalus administratorius.

Ar reikia rūpintis atsarginėmis kopijomis?

☁️ Jei naudojamas BC „cloud“ (SaaS), Microsoft automatiškai rūpinasi atsarginėmis kopijomis.

🖥️ Jei BC diegiamas „on-premises“, tai jau kliento ar partnerio atsakomybė.

Ar galima atkurti duomenis, jei vartotojas kažką netyčia ištrynė?

☁️ Debesijos (Cloud/SaaS) BC – duomenų atsarginės kopijos daromos automatiškai Microsoft serveriuose. Jos saugomos 30 dienų ir, atsiradus poreikiui, galima atstatyti visą aplinką iki konkrečios datos.

🖥️ On-premise BC – už duomenų atsargines kopijas atsakinga pati įmonė arba jos IT partneris. Įsipareigojimų tvarka priklauso nuo pasirinktų įrankių bei serverio infrastruktūros.

⚠️ Svarbu: BC neturi funkcijos “grįžti atgal” – atstatoma visa duomenų bazė į pasirinktą laiką.

Kaip sužinoti, kiek licencijų turiu ir kiek jų aktyvuota?

⚙️ Informacija pasiekiama per Microsoft 365 admin centrą arba kreipiantis į partnerį.

Kaip vykdomi atnaujinimai? Ar reikia juos planuoti?

☁️ Debesies (SaaS) versijoje – Microsoft automatiškai atnaujina sistemą, apie tai iš anksto įspėjama. Klientas yra atsakingas už tai, kad jo naudojama sistema ir  programos (apps) būtų atnaujintos laiku. Jei įtariate, kad reikalingas programos naujinys, kreipkitės į savo global admin’ą arba aptarnaujantį partnerį.

🖥️ On-premise versijoje – reikia planuoti atnaujinimus kartu su partneriu.

Ką daryti, jei sistema veikia lėtai?

Patikrinti naršyklę, tinklą, Azure statusą. Jei problema lieka – kreiptis į partnerį su konkrečia informacija (vartotojo veiksmai, data, laikas).

Kokia yra mūsų Microsoft Business central licencijų kaina?

🧾 Savo licencijos kainas galite pasitikrinti mėnesio gale gaunamoje sąskaitoje faktūroje arba užpildę užklausą JIRA aptarnavimo sistemoje, pasirinkę "Request manager" užklausos tipą. Naujiems klientams licencijų kainos pateiktos puslapyje: https://www.softera.lt/business-central-cloud/

Per kiek laiko įdiegiama BC SaaS sistema?

📅 Sistemos diegimo laikotarpis priklauso nuo pačios įmonės resursų ir skirto laiko. Laikantis susitikimo grafikų su konsultantais, atliekant namų užduotis ir aktyviai dirbant su sistema, pilnam darbui su BC užtrunka nuo 2 iki 3 mėn.

Ar yra galimybė integruoti BC su kitomis sistemomis?

🔄 Taip, Softera palaiko REST tipo API, t. y. web servisus, kuriais galima dalintis duomenimis tarp Dynamics 365 Business Central (ir kitų sistemų) ir išoriniais serviso partneriais.

Ar galima pakeisti vardinę licenciją į team member licenciją?

🚫 Ne, licencijų keisti negalima. Licencijas galima nutraukti, kai pasibaigia įsipareigojimo laikotarpis.

Kodėl vartotojas nemato tam tikrų duomenų/modulių?

❗Vartotojas gali nematyti tam tikrų duomenų ar modulių, jei jam yra apribotos BC teisės.

Mūsų įmonė atsidaro padalinį kitoje šalyje ir nori naudoti Business Central sistemą, ar gali naudotis mūsų aplinka?

Kai įmonė plečiasi ir atsidaro naujus padalinius kitose šalyse svarbu žinoti:

🌍 Lokalizacija: kiekviena šalis turi savo teisės aktus, mokesčių ir ataskaitų reikalavimus, todėl būtina turėti atskirą „Business Central“ aplinką su tinkama lokalizacija.

📦 Papildoma aplinka: papildomą BC aplinką galite įsigyti per savo partnerį. Kaina – 300 EUR / mėn. + PVM.

Nemokamos Microsoft lokalizacijos: šiuo metu Microsoft suteikia paruoštą lokalizaciją be papildomo mokesčio šioms šalims:
Austrija, Belgija, Čekija, Danija, Suomija, Prancūzija, Islandija, Italija, Nyderlandai, Norvegija, Ispanija, Švedija, Šveicarija, Jungtinė Karalystė.